05137133030
جستجو کردن

نصب ساندویچ پانل

برای نصب ساندویچ پانل به صورت اصولی و رعایت نکاتی که به کمک نتیجه بهتر برای نصب ساندویچ پانل می آیند در این مقاله اشاره خواهیم کرد .

مقدمه :

همان طور که می دانید ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری یکی دیگر از یافته های مهندسی بشر است.

استفاده از آنها در ساخت ، به طور قابل توجهی رشته ی زمانی و هزینه های مضاعف پروژه را کوتاه می کند و به شما امکان می دهد سقف و دیوار پروژه ی خود را به ویژگی های ایده آل مجهز کنید.

از ویژگی های این ماده یک ساختار لایه ای است. اگر لایه های انواع دیگر سقف سازی برای تشکیل ورق در نظر گرفته شده باشد ، پس سقف ساندویچ پانل یک کیک سقفی کامل است که نیازی به نصب یک عایق اضافی ندارد.

مزیت ساندویچ پانل سقفی 

. نصب سقف ساندویچ پانل با دست
. کار مقدماتی آسان
. مواد و ابزار در دسترس 
. برش ساندویچ پانل
. بالا بردن ساندویچ پانل ها روی سقف
. دست باز در شکل سقف
. بستن ساندویچ پانل ها
. آب بندی و اتصالات طولی بالا

مناسب ترین و بهترین رنگ ساندویچ پانل سقفی چیست ؟

رنگ مناسب و پیشنهادی مشاوران کیان سازه برای ساندویچ پانل سقفی معمولاً رنگ های روشن تر می باشد ، کرم ، سفید و یا  آبی

اعتقاد مشاوران کیان سازه بر این است که ساندویچ پانل سقفی با رنگ روشن مقاومت در برابر اشعه خورشید را به حداکثر می رساند  . 

ویژگی های ساندویچ پانل سقفی مناسب ؟

ساندویچ پانل سقفی دارای فوم پلی یورتان استاندارد به دلیل کیفیت بالای نسوز بودن در برابر آتش الویت بیشتری برای استفاده دارد .

برجستگی های  ساندویچ پانل سقفی اگر زاویه و ارتفاع درستی داشته باشند ، ارتفاعی در حدود ۴۰ میلی متر ، عامل افزایش استحکام سازه هستند.

آنها همچنین به عنوان ناودانی برای هدایت آب باران و برف عمل می کنند.

لایه خارجی فولادی ساندویچ پانل دارای یک پوشش پلیمری است که از سقف در برابر سایش ، باران اسیدی و فرسودگی محافظت می کند.

 ساندویچ پانل سقفی کیان سازه ، یک سقف همه چیز تمام و پایان یافته است و به تزیینات و عایق کاری احتیاجی ندارد.    

هنگام نصب ساندویچ پانل باید نکات مهمی را رعایت کرد. ما ایتدا به صورت خلاصه و بعد از آن به صورت تخصصی در این مطلب به این موضوع می پردازیم (همراه ما باشید)

اولین گزینه در نصب این سازه ها نحوه ی قرارگیری صحیح نر و مادگی ساندویچ پانل ها در چیدمان پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای نصب انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی باید از پیچ های واشر دار مخصوص استفاده می شود.

در هنگام نصب ساندویچ پانل های سقفی باید پانل ها را بر روی پرلین های مخصوص نصب و پیاده سازی کرد. در ازای استفاده از هر متر مربع از یک پانل سقفی استفاده می شود.

بعد از نصب ساندویچ پانل ها معمولا از نوار چسب های که در یک طرف چسب دارند یا چسب های سیلیکونی استفاده می کنند. لازم است که در زمان نصب پانل های سقفی برای فلاشینگ و آبروها محل مناسبی را در نظر بگیرید تا در کنار ایجاد زیبایی در هنگام آب بندی پروژه به مشکل خاصی برخورد نکنید.

پیش از اینکه پانل ها را چفت کنید باید در محل درزها از اسپری پلی اورتان استفاده کرده و آن ها را پر کنید. در هنگام نصب باید به ارتفاع پانل و گام پیچ ها توجه زیادی داشته باشید.

هنگام انجام نصب ساندویچ پانل ، توصیه می شود شرایط اساسی کار را در نظر بگیرید :

۱ . عدم وزش باد شدید

 اگر سرعت باد بیش از ۹ متر بر ثانیه باشد ، بهتر استنصب ساندویچ پانل  را بعدا انجام دهید ، زیرا ساندویچ پانل به دلیل بزرگ بودن اندازه و وزن سبک. حالت بادبانی پیدا کرده و هنگام بلند کردن امکان سقوط آن وچود دارد و همچنین برای نصاب ساندویچ پانل و افراد حاضر در سایت پروژه خطرناک می باشد . 
۲ . رطوبت زیاد ، بارش شدید باران و مه نیز به عوامل نامساعد برای نصب ساندویچ پانل در روی سقف و دیوار نسبت داده می شود.
۳ . برای نصب ساندویچ پانل بهتر است دمای هوا حداقل ۴ درجه بالای صفر باشد ، در غیر این صورت امکان آب بندی و اتصال صحیح  ساندویچ پانل به صورت دقیق وجود ندارد.

 ۱. شروع نصب ساندویچ پانل 

قبل از شروع کار در نصب ساندویچ پانل ، لازم است که با اسناد طراحی و نصب آشنا شوید ، زیرا تمام اطلاعات لازم در مورد هدف نصب ساندویچ پانل و نحوه چیدمان آنها را دارد.

این شامل داده هایی در مورد نوع ساندویچ پانل ، اندازه و کمیت آنها ، نوع مشخصات و تولید کننده ساندویچ پانل است.
مستندات محل پروژه ، تعداد و انواع عناصر اتصال ، گره های سقف برای نصب ساندویچ پانل و محل اتصال را نشان می دهد. همچنین ، مشخصات عناصر تکمیل ، معماری و شکل متصل شده است ، تعداد مواد ضد آب و عایق حرارت نشان داده شده است.
سپس ارزش بررسی انطباق شیب سقف با پارامترهای پروژه را دارد. به یاد داشته باشید که حداقل شیب سقف ساخته شده از ساندویچ پانل باید حداقل ۵ درجه برای اسکیت های بدون دریچه ، چراغ سقف و جا به جا یا از یک صفحه باشد و حداقل شیب سقف ساخته شده از ساندویچ پانل برای اسکیت های دارای دریچه سبک یا متشکل از چندین عنصر کمتر از ۷ درجه نباشد.

پس از دانستن مقدمات نصب ساندویچ پانل ، باید بدانیم که پارامترهای طراحی سازه  با پشتیبانی و ماهیت عمودی و افقی تیرچه ها ، قوطی یا پروفیل ها  مطابقت دارند. اگر در حین آزمایش انحرافاتی را در هندسه سازه های اصلی تحمل بار مشاهده کردید ، باید بلافاصله اصلاح شوند.

در صورت ثابت کردن صفحات سقف بر روی سیستم های فلزی ، باید مطمئن شوید که فرآیند خورنده روی فلز وجود ندارد. اگر آن را پیدا کردید ، در اسرع وقت آن را پاک کنید .
فراموش نکنید که در مورد عملکرد دستگاه های اندازه گیری و ابزار لازم برای نصب ساندویچ پانل ،  این دستورالعمل ها با یک نمودار دقیق و یک نقشه فن آوری نصب ساندویچ پانل و همچنین اطلاعات مربوط به روش عملکرد ایمن همراه باشد.

قبل از نصب ساندویچ پانل ها ، سطح زیرین را مسطح کرده ، آن را از زباله های ساختمانی و خاک پاک کنید. هنگام تمیز کردن ساندویچ پانل از آلودگی های مختلف ، نمی توان از اسیدها ، مواد قلیایی و مواد شوینده ساینده استفاده کرد.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوشش پلیمر ورق ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل ها را قبل از نصب روی سطح های مختلف قرار ندهید و مدام جا به جا نکنید ، برای پیمودن سقف بهتر است اولویت را به کفش های نرم کارگاهی بدهید.

۲. مواد و ابزار

برای نصب ساندویچ پانل از یک مته برقی یا همان پیچ گوشتی برقی استفاده کنید. سازه های پشتیبان را می توان از مواد مختلفی ساخت ، بنابراین نوع بست باید متناسب با نوع و ضخامت سازه انتخاب شود.

معمولاً برای این منظور از پیچ های سر مته دار استفاده می شود. برای انتخاب صحیح طول آنها ، باید طول مته ، ضخامت قاب ، ضخامت صفحه و واشر (۵ میلی متر) را اضافه کنید.
پیچ های مناسب برای ساندویچ پانل ، لزوماً باید واشرهای آب بندی مخصوص از مواد الاستیک داشته باشند.

این نوع واشرها سطح را از آسیب سر فلزی پیچ ، هنگام پیچیدن محافظت می کنند و به ما از فشردگی نقطه اتصال اطمینان می دهند.

به منظور تثبیت بهتر ساندویچ پانل ، از پیچ های سر مته دار یا پرچ های مخصوص استفاده می شود. به طور معمول ، برای نصب ساندویچ پانلی که طول آن بیش از ۶ متر است ، از ۸ پیچ استفاده می شود .

برای نصب ساندویچ پانل ۶ متری شما ، حداقل به ۶ پیچ نیاز دارید و برای محصولی با طول کمتر از ۴ متر ، ۴ پیچ استفاده کنید .
برای نصب ساندویچ پانل سقفی محصولاتی که از نظر رنگی با یکدیگر مطابقت دارند ، انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ساندویچ پانل ها در بسته های مختلف می توانند سایه رنگ متفاوتی داشته باشند ، بنابراین باید شماره رنگ یا رال رنگ ساندویچ پانل موجود در هر بسته را بررسی کنید. مطابقت ساندویچ پانل های متصل شده از نظر رنگ از فاصله تقریبی ۵۰-۶۰ متری از محل نصب باید بررسی  شود.

پیشنهاد شرکت کیان سازه برای حل مشکل اختلاف رنگ ورق ساندویچ پانل آن است که همیشه سفارش تولید ساندویچ پانل یک  پروژه را در یک بازه زمانی نزدیک به هم و بدون کم و کاستی و با متراژ دقیق سفارش دهید تا رنگ کاملا یک دست به دست شما برسد .

 

۳. برش ساندویچ پانل

اگر نیازی به برش ساندویچ پانل بود ، یادتان باشد که رسم خط برش افقی فرضی با مداد یا ماژیک در دو طرف ساندویچ پانل ضروری است.

این کار با استفاده از یک خط کش و متر کردن از دو سمت ساندویچ پانل انجام می گیرد . 

براده و پودر های فلز حاصل از  برش ساندویچ پانل را با دستمال یا فشار باد تمیز کنید .

 

۴. انتقال یا بالا بردن ساندویچ پانل به سقف پروژه

فرآیند بلند کردن ساندویچ پانل ها تا ارتفاع بلند با بالا بر ،جرثقیل و یا مکنده های مکانیکی پیشرفته انجام می گیرد ، باید توجه داشت که ساندویچ پانل را با دقت و به آرامی جا به جا نمود تا به لبه های آن آسیب نرسد . 

به یاد داشته باشید که هنگام بلند کردن ساندویچ پانل ها ، باید زاویه شیب سقف را در نظر بگیرید تا لبه ساندویچ پانل خراب نشود.

۵. انتخاب نوع سقف برای پوشش ساندویچ پانل
برای پوشش سقف با ساندویچ پانل سقفی در سازه های کوچک نیازی به سیستم rafter نیست .

ساخت سقف در این حالت به شرح زیر خواهد بود: یک خط الراس بین دو شیروانی سقف و یک تیر مانند Mauerlat بر روی دیواره های جانبی نصب شده باشد.

ساندویچ پانل های سقفی بر روی Mauerlat و تیر پرتوی گذاشته شده باشند.

۶. بستن ساندویچ پانل

فناوری سقف از ساندویچ پانل با روش سنتی بستن سازه های ساختمان متفاوت است. حداقل عرض تکیه گاه های میانی برای ساندویچ پانل های سقفی ۸۰ میلیمتر و پشتیبانی فوق العاده نزدیک به ۶۰ میلی متر است.

در هر دو طرف ساندویچ پانل یک روکش نایلونی خاص بر روی صفحه اعمال می شود ، که برای محافظت از ساندویچ پانل ها در هنگام حمل و نصب لازم است.
قبل از شروع جایگذاری هر صفحه ، باید بررسی کنید که تمام ذوزنقه های ورق پروفیل کاملا تمیز شده باشند.

ابتدا برچسب محافظ پلی اتیلن را از زیر بردارید. برچسب را نمی توان در دمای بسیار بالا و بسیار پایین حذف کرد. از آن در برابر اثرات حلال ها و نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
فرآیند رفع ساندویچ پانل ها با قرار دادن ساندویچ پانل اول و اجرای آن در نزدیکی خط الرأس یا تثبیت آن بر روی تیرچه ها آغاز می شود.

پس از آن ، کل ساندویچ پانل به اجرای های باقیمانده متصل می شود. هنگام پیچاندن پیچ ها با پیچ گوشتی ، باید گشتاور را تنظیم کنید. این کار به منظور تغییر شکل ندادن واشر انجام می شود. پیچ ها باید با فاصله ی مشخص و منظم از ابتدای ساندویچ پانل ، حداقل در فاصله ی ۵۰ میلیمتری پیچ شوند.

اطمینان حاصل کنید که برش در  زاویه ای درست قرار دارد ، واشر پیچ را خرد نکنید و آن را به اندازه کافی محکم کنید . توجه ویژه ای به سفت شدن پیچ ها داشته باشید. به یاد داشته باشید که نباید آنها را خیلی آهسته و خیلی زیاد محکم کرد ، زیرا این امر باعث کاهش کیفیت ساندویچ پانل می شود.
تمام ساندویچ پانل های دیگر به پرلین ها متصل هستند. هنگام نصب ساندویچ پانل های اتصال ، توصیه می شود از دو گیر استفاده کنید تا از انحراف ساندویچ پانل های سقف و تغییر شکل قفل جلوگیری شود. در قفل تابلو ، به شکل شکاف ، یک درزگیر قرار دهید. هنگامی که عناصر افراطی قرار می گیرند ، اتصال پیچ های صفحه با پیچاندن پیچ ها در ماده سخت کننده – قسمت برآمده از صفحه ، انجام می شود.
هنگام نصب ساندویچ پانل سقفی ، اسکید یک طرح کامل است ، که کاملاً متفاوت از برجستگی سقف های سنتی است. پس از قرار دادن تمام ساندویچ پانل ها در دامنه های سقف ، باید میله پشته داخلی را متصل کنید ، پس از آن باید به فکر اتصال طولی ساندویچ پانل ها باشید.

۷. آب بندی ساندویچ پانل

 اتصال طولی ساندویچ پانل باید بیشتر با پیچ تقویت شود ، فاصله بین پیچ ساندویچ پانل نباید بیش از نیم متر باشد. برای تعیین صحیح تعداد پیچ های لازم برای نصب ساندویچ پانل ، باید چنین عواملی را در نظر بگیرید

: بار باد ، که به محل جسم ، نوع جسم و محل قرارگیری پانل بستگی دارد. به یاد داشته باشید ، نباید هیچ شکافی در اتصال طولی بین ساندویچ پانل ها وجود داشته باشد.
آب بندی اتصال طولی بدون در نظر گرفتن شیب سقف ساندویچ پانل ها همیشه انجام می شود. بین پانل ها ، تمام فضاهای خالی بین ساندویچ پانل ها ، باید با فوم پر شوند .

 همچنین می توانید از یک درزگیر سیلیکونی مخصوص استفاده کنید. در هر صورت ، واکنش مواد پر کننده به هیچ عنوان نباید اسیدی باشد.

پس از سخت شدن اسپری پر کننده ماستیک (چسب سوسیسی) یا فوم پلی اورتان در فرایند نصب ساندویچ پانل ، مازاد آن بریده می شود و با واشرهای پلی اورتان که دارای پروفیل هستند فیکس می شوند. واشرها با نوار عقب به پشته های ساندویچ پانل متصل می شوند ، سپس واشر پلی اورتان و قسمت تکمیل خط الراس با یک نوار رج مخصوص چیده می شوند.
بنابراین ، ساندویچ پانل های سقفی یک ماده عالی از نسل جدید است که برای تزئین ،پوشش و عایق سقف ها طراحی شده است. در دستورالعمل های قید شده توسط شرکت کیان سازه برای ساندویچ پانل سقفی این شرکت تمام اطلاعات مورد نیاز برای چیدمان سقف یک ساندویچ پانلی را خواهید یافت.

بعد از خریداری ساندویچ پانل سقفی کیان سازه فقط دستکاری های افراد نا آگاه ، نامناسب و یا بدون وجدان کاری و اخلاقی است که می تواند سقف شما را خراب کند. برای جلوگیری از این امر ، تمام توصیه های ما را با دقت دنبال کنید و شرایط اولیه کار را رعایت کنید یا نصب ساندویچ پانل را به کیان سازه واگذار کنید ، درست است که همه ی کارها بدون نقص پیش نمی رود ولی ما تمام سعی خود را برای اجرای بدون نقص انجام می دهیم و بهترین مشاوره و طرح ممکن را به شما ارایه می دهیم .

همچنین در مطلب بعدی بخوانید (کلیک کنید) : دانسیته ساندویچ پانل ، تعریف و بررسی 

تهیه و تنظیم : کیان مادرشاهی

برچسب ها : نحوه نصب ساندویچ پانل – طریقه نصب ساندویچ پانل – روش نصب ساندویچ پانل – راهنمای نصب ساندویچ پانل – آموزش نصب ساندویچ پانل – فیلم آموزشی نصب ساندویچ پانل – کاتالوگ ساندویچ پانل 

 

 

 

چرا ساندویچ پانل کیان سازه؟

شرکت کیان سازه با تعهد اخلاقی و تجربه چندین ساله ی خود از گذشته تا به امروز

همچنان افتخار تامین نیازها و اجرای پروژه های بزرگترین شرکت های خصوصی و دولتی،کارخانه ها،پالایشگاهها و … را داراست.

 اعتبار و نام مدیر عامل کیان سازه دکتر مادرشاهی ، پیشینه ی مثبت شرکت و رضایت مشتریانمان از مهمترین دلایل اعتماد خریداران است

شعار ما : ارائه بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت و برترین اجرا در کمترین زمان 

هدف ما : پیشرفت و توسعه صنعت کشورعزیزمان ایران

در پناه خداوند ایران آباد و ایرانی پایدار .